سيناريوهات الحرب بين إيران وإسرائيل

 تتعدد السيناريوهات المحتملة لحرب بين إيران وإسرائيل ، وتعتمد على عدة عوامل منها التطورات السياسية والعسكرية والاقتصادية في المنطقة، وهنا بعض السيناريوهات الممكنة: تصعيد مباشر بين إيران وإسرائيل : قد تتطور التوترات بين البلدين إلى نقاشات علنية وتهديدات مباشرة، مما يؤدي في النهاية إلى اندلاع صراع عسكري بينهما. تصعيد غير مباشر: قد يتجنب الطرفان المواجهة المباشرة ويختاران التصعيد عبر الوكلاء، مثل دعم الميليشيات الموالية لهما في المنطقة أو شن هجمات إلكترونية. حرب إقليمية: قد ينجم عن التوترات بين إيران وإسرائيل تصاعد أوسع النطاق يشمل دول المنطقة الأخرى مثل لبنان وسوريا والعراق، وهذا قد يؤدي إلى اندلاع حرب إقليمية تشمل عدة أطراف. تصعيد نووي: في حالة التصاعد الشديد، قد تلجأ إيران إلى استخدام قدراتها النووية المحتملة أو تطويرها، مما يثير مخاوف إسرائيل والمجتمع الدولي من احتمال حدوث تصعيد نووي. وساطة دولية: قد تتدخل دول أخرى أو تقوم بجهود وساطة للتهدئة بين البلدين المتنازعين قبل أن تتفاقم الأمور، وهذا يشمل دور الولايات المتحدة وروسيا والدول الأوروبية وغيرها. سواء كانت السيناريوهات تتضمن ت...

Nissan sentra nismo 2017 review and photos





nissan sentra nismo 2017










The 2017 Nissan Sentra Nismo gets a new 1.6-liter Direct Injection Gasoline turbocharged engine, which is shared with the new-for-2017 Sentra SR Turbo model. It's rated at 188 hp at 5,600 RPM and 177 lb-ft of torque at 1,600 - 5,200 RPM.


A for-realz Nismo for $27K? Not a chance. At least not in the sense you’d expect -- the badges are there, and the boy-racer trim bits, but a front-drive car with a continuously variable transmission (CVT) is never going to be a recipe for track-day fun. Nissan should know better than to dilute Nismo's niche cachet by even building this thing. 





The good news is there’s a stick available, and the Nismo suspension tuning does make this a fairly nimble little scooter. I had a great time wheeling our manual-trans Sentra Turbo SR a few months ago, and there’s no reason to think that, comparably equipped, the Nismo wouldn’t be even more entertaining. 
Plus, when you need something for everyday chores, the Sentra is a roomy base upon which to start, with a cavernous trunk. Take it for what it is -- an economy car with a sporty trim package rather than a budget GT-R -- and the Sentra NISMO offers above-average grins at an accessible price point. 

Just do yourself a favor: if you insist upon an automatic transmission look elsewhere. --Andrew Stoy, digital editor 2017 Nissan Sentra Nismo interior Photo 2 2017 Nissan Sentra Nismo interior Photo 3 2017 Nissan Sentra Nismo interior 


ON SALE: Now BASE PRICE: $25,855 
POWERTRAIN: 1.6-liter DOHC turbocharged I4, FWD CVT 
OUTPUT: 188 hp @ 5,600 rpm; 177 lb-ft @ 5,200 rpm 
CURB WEIGHT: 3,105 lb 
FUEL ECONOMY: 25/30/27 mpg (EPA City/Hwy/Combined) 
PROS: Won't beat you up over rough roads like most Nismos 
CONS: Nothing called 'Nismo' should ever have a CVT
thanks for the writer 

تعليقات